BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 23, 2009

Indahya Desaku








Hitung kira, sudah hampir 5 tahun saya meninggalkan kampung, bermula tahun 2005, sewaktu melanjutkan pelajaran di Universiti Malaysia Sarawak. Satu semester sahaja di UNIMAS, saya ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang undang - undang di UiTM Shah Alam. Jarang sekali saya pulang ke kampung, melainkan jika ada kenduri sanak saudara terdekat dan sewaktu Eid. Cuti semester selalunya saya akan bekerja part time sebagai guru tuisyen dan mengikuti kuliah semester pendek.

Tahun ini, saya berkesempatan merakamkan suasana kampung saya pada waktu pagi. Usai solat Subuh dan minum Nescafe, ringan pulak kaki ni nak berjalan ke jeti..Buat pengetahuan anda, kampung saya ni merupakan jetty point bagi pelancong yang ingin ke Pulau Perhentian.

Kalau ada yang berminat nak ke Perhentian, bolehlah hubungi saya, saya akan bantu setakat yang mampu.

2 REAKSI ANDA:

Aidil Khalid said...

Seronoknya dapat kampung di tepi laut. Cemburu!

Ahada Aihara said...

syahlan, i don't know that u blog too...